Article

Article title DESIGN PRINCIPLES AND SOFT HARDWARE IMPLEMENTATION OF TRAIN SORTING INTELLIGENT ASSISTANCE SUBSYSTEM
Authors V.N. Ivanchenko, A.M. Lyastchenko
Section SECTION IV. CONTROL SYSTEM
Month, Year 06, 2014 @en
Index UDC 656.25–52.84:681.3(07)+06
DOI
Abstract There is being considered the structure of integration of route control subsystems and speed regulation to recreate a subsystem of setting varying speed of detaching of cuts of cars at the marshalling yard. The paper proposes methods, models and new software and hardware processes intellectualization disbandment trains allowing for the functioning of control systems slide such as non-stationary process, a large variation of parameters rolling unhooked, the complexity of decision-making in case of failures, safety, environmental changes, etc. etc. Identified a list of situations that require the intellectual support and the requirements to the newly created subsystems interval regulation unhook rolling velocities in an emergency on the drain of the slides. Developed structural logic subsystems interval speed control output unhooked from the first and second brake positions. Logic circuits such subsystems identified folding actual situation. Each equivalent situation corresponds to a certain value of the interval velocity output. Proposed prmogramno-hardware functioning as a part of the local area network, and are based on the use of modern information and computational tools.

Download PDF

Keywords Interval control of rolling down speed; brake-applied modes; intervals between cuts of cars.
References 1. Шабельников А.Н., Иванченко В.Н., Ковалев С.М., Лябах Н.Н. и др. Системы автоматизации сортировочных горок на основе современных компьютерных технологий: Учебник для вузов ж.д. транспорта / Под редакцией Шабельникова А.Н. // Ростов-на-Дону: НИИАС, РГУПС, 2010.
2. Лященко А.М., Швалов Д.В. Информационные технологии реализации интервального регулирования скоростей скатывания отцепов на сортировочных горках // Наука и транспорт. Модернизация железнодорожного транспорта. – 2013. – № 2 (6).
3. Фонарев Н.М. Автоматизация процесса расформирования составов на сортировочных горках. – М.: Транспорт, 1971.
4. Бессоненко С.А., Иванченко В.Н., Лященко А.М. Математическая модель расчета параметров интервального торможения отцепов и переменных скоростей роспуска составов // Вестник Ростовского государственного университета путей сообщения. – 2013. – № 1 (49). – С. 55-65.
5. Правдин Н.В., Бессоненко С.А. Расчет параметров сортировочной горки с учетом случайных ходовых свойств отцепов. – Транспорт: наука, техника, управление. – 2007. – № 7. – С. 8-15.
6. Шабельников А.Н., Иванченко В.Н. Проблемы создания интеллектуальных систем управления сложными динамическими объектами на железнодорожном транспорте // Известия вузов. Научная мысль Кавказа. Технические науки. – 2004. – № 2.
7. Шабельников А.Н., Одикадзе В.Р. Определение прицельной скорости выхода отцепа с парковой тормозной позиции. Автоматика, связь, информатика. – 2009. – № 3.
8. Лященко А.М. Интеллектуальная поддержка режимов торможения отцепов с учетом компенсации инерционности замедлителей и сбоев напольных устройств // Информатизация и связь. – 2013. – № 2. – С. 60-63.

Comments are closed.