Article

Article title METHODOLOGICAL BASIS OF EVALUATION OF THE ECONOMIC EFFECTIVENESS OF MARKETING COMMUNICATIONS IN A DEFICIT OF FINANCIAL RESOURCES OF THE COMPANY
Authors T.S. Tretyakova
Section SECTION I. HUMANITARIAN TECHNOLOGIES
Month, Year 11, 2011 @en
Index UDC 339.138
DOI
Abstract In the article the main indicators for assessing the effectiveness of marketing communications, carried out by the shortage of financial resources: an additional turnover under the influence of communication, the performance indicator of communication treatment, the rate of cost-effectiveness of conducting communication activities are presented. In the process of designing complex marketing communications in a budget deficit economic and mathematical model of budget allocation of communication campaign among target segments of the enterprise may be used.

Download PDF

Keywords Marketing communications; evaluation of the effectiveness of marketing communications; model of the communication campaign budget allocation.
References 1. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг. – СПб.: Питер, 2007. – 723 с.
2. Бурцева Т.А. Методологические основы оценки экономического эффекта от внедрения МИС // Маркетинг. – 2005. - № 3. – С. 22-30.
3. Голубков Е.П. Проектирование элементов комплекса маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. – 2002. – № 2. – С. 115-135.
4. Либеров А.Б. Теория и методика мониторинга эффективности маркетинговых коммуникаций: Автореф. дис. … канд. эконом. наук / Санкт-Петербургский государственный университет экономики финансов. – СПб., 2000.
5. Оганесян А.С., Оганесян И.А. Управление эффективностью рекламы // Маркетинг в России и за рубежом. – 2004. – № 4. – С. 61-74.
6. Ойнер О.К. Оценка эффективности маркетинга: от ресурсной эффективности к интегрированным подходам // Маркетинг в России и за рубежом. – 2008. – № 1. – С. 3-13.
7. Панкрухин А.П. Маркетинг; Гильдия маркетологов. – 3-е изд. – М.: Омега-Л, 2005. – 656 с.
8. Хряпина И.С. Целевое планирование и контроль маркетинговых коммуникационных затрат по сегментам аудитории коммуникационной кампании // БизнесИнформ. – 2009. – № 5. – С. 148-153.

Comments are closed.