Article

Article title MODERNIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS FOR FOREIGN LANGUAGES IN TECHNICAL COLLEGES
Authors G.A. Krasnoshchyokova
Section SECTION II. PROBLEMS OF PEDAGOGICS AND FOREIGN LANGUAGES TEACHING METHODS
Month, Year 10, 2011 @en
Index UDC 801.56
DOI
Abstract The article refers to the modernization of the educational process for foreign languages in technical colleges, namely, to a new approach to the planning of the semester students" work (asynchronous learning), the individualization of educational process, the use of new educational technologies, the changing roles of teachers, as well as improve efficiency and quality of teaching foreign languages. The necessity of the orientation of future professionals in the creative character of future activity, the ability to freely navigate the information space, ownership of methodology of knowledge, self-development and effective communication, including cross-cultural level are proved.

Download PDF

Keywords Modernization of the educational process; individualization of learning; new educational technologies; the quality of teaching; fundamentalization of foreign language education; module training.
References 1. Баграмова Н.В. Индивидуализация процесса обучения иностранному языку на начальном этапе в языковом вузе / Методика обучения иностранным языкам на начальном этапе в школе и вузе. – СПб., 1991. – С. 3-12.
2. Вербицкий А.А. В новой образовательной парадигме // Контекстное обучение. – М., 2001. – 75 с.
3. Чошанов М.А. Теория и технология проблемно-модульного обучения в профессиональной школе: Дис. … д-ра пед. наук. – Казань, 1996. – 368 с.
4. Юцявичене П.А. Теоретические основы модульного обучения: Дис. … д-ра пед. наук. – Вильнюс, 1990. – 336 с.
5. Краснощекова Г.А. Фундаментализация языкового образования в техническом вузе // Высшее образование сегодня. – М., 2008. – № 1. – C. 58-60.
6. Писаренко В.И. Проблемы информатизации и формализации обучения иностранным языкам в техническом вузе // Открытое образование. – 2004. – № 4 (45). – С. 20-29.

Comments are closed.