Article

Article title THE QUESTIONS OF INTRODUCTION OF FLEXIBLE INDIVIDUALIZED LEARNING PATHS IN THE CONDITIONS OF THE INNOVATIVE QUALITY OF MODERN EDUCATION
Authors Y.V. Privalova
Section SECTION II. PROBLEMS OF PEDAGOGICS AND FOREIGN LANGUAGES TEACHING METHODS
Month, Year 10, 2011 @en
Index UDC 17.07.61:16.31.51
DOI
Abstract The article reviews the problems of introduction of flexible individualized learning paths in the conditions of the innovative quality of modern education. The aim of the article is to analyze the possibilities of creation of the educational model which could allow to construct individualized learning paths at the bachelor’s degree stage with the purpose to raise the further competitive capacity of the graduates in the labour market. As a result, differentiation and variation are declared to be the major principles of the education organization.

Download PDF

Keywords Innovations in education; self-organization of educational systems; increase of learning effectiveness; flexible individualized learning paths.
References 1. Стратегия развития науки и инноваций в Российской Федерации на период до 2015 года (Утверждена Межведомственной комиссией по научно-инновационной политике (протокол от 15 февраля 2006 г. № 1). – М., 2006.
2. Азгальдов Г.Г., Костин А.В. Интеллектуальная собственность, инновации и квалиметрия // Экономические стратегии. – 2008. – № 2 (60).
3. Нестеров А.В. Инновации - системный подход // Компетентность. – 2007. – № 6 (47). – С. 3-13.
4. Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года (Утверждена распоряжением Правительства Российской Федерации от 17 ноября 2008 г. № 1662-р).
5. Пугачева Е.Г., Соловьенко К.Н. Самоорганизация социально-экономических систем: Учеб. пособие. – Иркутск: Изд-во БГУЭП, 2003. – 172 с.
6. Воскресенская Н.М. Опыт разработки стандартов образования в зарубежных странах // Вопросы образования. – М.: ГУ-ВШЭ, 2004. – С. 143-161.

Comments are closed.