Article

Article title THE FEATURES OF METAKOGNITIVE EXPERIENCE OF JUNIORSWITH DIFFERENT PROGRESS
Authors A.A. Astakhova
Section SECTION III. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY AND SAFETY OF LIVING ABILITY
Month, Year 10, 2011 @en
Index UDC 159.9.07
DOI
Abstract The given article is devoted to consideration of features of mental structures of metacognitive experience of juniors with different efficiency in educational activity. In the article is defined the direct dependence between forming of metacognitive experience and its structural maintenance (involuntary intellectual control, an informative position, reflective cognitive style) and the maintenance of educational and cognitive experience (having a notion about their educational and cognitive experience and its figurative conversion).

Download PDF

Keywords Metacognitive experience; mental structures; educational activity; educational and cogni- tive experience; different forms of experience.
References 1. Беляева И.Ю. и др. Практикум по психодиагностике. Прикладная психодиагностика. – М., Изд-во МГУ, 1992.
2. Гельфман Э.Г, Холодная М.А. Демидова Л.Н. Психологические основы конструирования учебной информации (проблема интеллектоемких технологий преподавания) // Психологический журнал. – 1993. – № 3. – Т. 14. – С. 35-43.
3. Кибальченко И.А. Теория и практика развития учебно-познавательного опыта обучающихся: Монография / Под ред. А.В. Непомнящего. – Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2008. – 192 с.
4. Кибальченко И.А. Голубева Е.В. Психодиагностика. Учебное пособие на модульной основе с диагностико-квалиметрическим обеспечением./ Под ред. И.А. Кибальченко, 2008. – 314 с.
5. Осорина М.В. Пространственная пульсация ментального образа и ее проявления в детском фантазировании // Теоретическое наследие Л.М. Веккера: на пути к единой теории психических процессов: Материалы научного симпозиума, посвященного 90-летию со дня рождения Л.М. Веккера / Отв. ред. М.А. Холодная и М.В. Осорина. – СПб.: Изд-во С.-Петербургского университета, 2008. – С. 111.
6. Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования. – 2-е изд., перераб. и доп. – СПб.: Питер, 2002. – 272 с.

Comments are closed.