Article

Article title REPRESENTATION OF THE DYNAMIC MODELS OF COMPLEX OBJECTS IN INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS
Authors V.V. Bova
Section SECTION VII. PROBLEMS OF FORMATION
Month, Year 12, 2010 @en
Index UDC 321.3
DOI
Abstract Problem is considered in article about representation of subject knowledge and procedures for constructing them based on dynamic models to represent complex objects in intelligent tutoring systems. Offered ways of organizing dynamic model of learning management, supporting a set of heuristic models of learner, learning, explanations, reference presentation of subject knowledge in intelligent tutoring systems.

Download PDF

Keywords Intelligent tutoring system; knowledge base; system of solution support; adaptive learning model.
References 1. Бова В.В., Курейчик В.В., Нужнов Е.В. Проблемы представления знаний в интегрированных системах поддержки управленческих решений // Известия ЮФУ. Технические науки. – 2010. – № 7 (108). – С. 107-112.
2. Стефанюк В.Л. Теоретические аспекты разработки компьютерных систем обучения. Учебное пособие. – Саратов: СГУ, 1995. – 98 с.
3. Атанов Г.А. Деятельностный подход в обучении. – Донецк: ЕАИ-пресс, 2001.
4. Башмаков А.И., Башмаков И.А. Интеллектуальные информационные технологии: Учебное пособие. – М.: Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2005. – 304 с.
5. Рыбина Г.В., Рыбин В.М. Опыт разработки и перспективы использования обучающих интегрированных экспертных систем в учебном процессе // Научная сессия МИФИ-2007 / Сб. научных трудов. В 17 томах. Т. 3. Интеллектуальные системы и технологии. – М.: МИФИ. – С. 37-39.
6. Рыбина Г.В., Демидов Д.В. Модели, методы и программные средства вывода в интегрированных экспертных системах // Инженерная физика. – 2007. – № 2. – С. 51-60.
7. Тельнов Ю.Ф. Реализация компетентностного подхода к обучению на основе управления знаниями // Научная сессия МИФИ-2007. Сб. научных трудов. В 17 томах. Т. 3. Интеллектуальные системы и технологии. – М.: МИФИ. – С. 40-42.
8. Кравченко Ю.А. Оценка когнитивной активности пользователя в системах поддержки принятия решений // Известия ЮФУ. Технические науки. – 2009. – № 4 (93). – С. 113-117.
9. Кравченко Ю.А. Интеграция свойств когнитивных стилей и интеллектуальных агентов как основа создания адаптивных информационных обучающих систем // Открытое образование. – 2010. – № 4. – С. 20-29.
10. Курейчик В.М., Писаренко В.И., Кравченко Ю.А. Инновационные образовательные технологии в построении систем поддержки принятия групповых решений // Известия ЮФУ. Технические науки. – 2008. – № 4 (81). – С. 216-221.

Comments are closed.