Article

Article title REALIZATION OF MULTIMEDIA AND HYPERMEDIA IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING
Authors V.N. Vasilovskaya
Section SECTION II. PROBLEMS OF PEDAGOGICS AND FOREIGN LANGUAGES TEACHING METHODS
Month, Year 10, 2010 @en
Index UDC 681.3.06:378.1:811.111
DOI
Abstract This article is devoted to the examination of the questions connected with new information technologies(NIT) use, in particular means of multimedia and hypermedia in the process of foreign language training of high schools students. Definitions to terms "multimedia", «hypermedia», «hypertext», «web-quest», «blog» are given in the article, the interrelation of these concepts is explained, practical examples of multimedia technologies use in training are considered. The author focuses on the advantages of NIT integration into education.

Download PDF

Keywords Multimedia; hypermedia; hypertext; New information technologies; Internet; information resources; web-quest; blog.
References 1. Пассов Е.И. Содержание иноязычного образования как методическая категория // ИЯШ. – 2007. – № 6. – C. 13-23.
2. Служба тематических толковых словарей Glossary Commander http://www.glossary.ru/.
3. Френки Д.И. Мультимедиа как средство интенсификации самостоятельной работы при обучении русскому языку иностранцев: Дис. …канд.пед.наук / Френки Д.И. – СПб., 1994. – 162 с.
4. http://users.kpi.kharkov.ua/lre/bde/media/oglmm.htm Национальный Технический Университет «Харьковский политехнический институт» Проблемная Лаборатория Дистанционного обучения. Дистанционный курс «Гипермедиа в образовании», 2000.
5. Волкова О.В. Подготовка будущего специалиста к межкультурной коммуникации с использованием технологии веб-квестов: Дис. …канд.пед.наук/ Волкова О.В. – Белгород, 2010. – С. 70.

Comments are closed.