Article

Article title POSSIBILITIES OF ADAPTIVE TESTS USE IN LANGUAGE TESTING
Authors V.P. Ovcharenko
Section SECTION II. PROBLEMS OF PEDAGOGICS AND FOREIGN LANGUAGES TEACHING METHODS
Month, Year 10, 2010 @en
Index UDC 378.1:681.3
DOI
Abstract The article reviews the prerequisites for the use of adaptive learning and adaptive testing. The experience of using computer-based tests in language testing is considered. Computer-assisted tests are compared to conventional tests. The features of adaptive tests are defined. The scope of adaptive tests in language testing is considered.

Download PDF

Keywords Adaptive leraning; adaptive tests; computer-based tests; language testing; assessment.
References 1. Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий: Учебная книга. – 3 изд., доп. – М.: Центр тестирования, 2002. – 240 с.
2. Агафонова Е.Г. Ретроспективный и перспективный взгляд на лингводидактическое тестирование // Вестник ТГПУ. – 2006. – Выпуск 9 (60). – Серия: ГУМАНИТАРНЫЕ НАУКИ (ФИЛОЛОГИЯ). – С. 75-81.
3. Сергеев В.В. Адаптивное тестирование в системах дистанционного обучения // Наука и образование: электронное научно-техническое издание. – 2007. – № 4.
4. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, преподавание, оценка [Текст]. – М.: МГЛУ, 2003. – 256 с.
5. Bunderson C.V., Inouye D.K., Olsen J.B. The four generations of computerized educational measurement. In R. L. Linn (Ed.) // Educational measurement (3rd ed.) (pp. 367-407). New York: Macmillan, 1989.

Comments are closed.