Article

Article title FEATURES OF DIFFERENT FORMS DEVELOPMENT OF STUDENTS’ EXPERIENCE IN THEIR DRAWINGS
Authors A.A. Astakhova, I.A. Kibalchenko
Section SECTION III. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY AND SAFETY OF LIVING ABILITY
Month, Year 10, 2010 @en
Index UDC 159.9.07
DOI
Abstract This article deals with the examination of a student’s drawing as a diagnostical test in which subjective form of vision of reality, features of different forms of experience and degree of their development are marked out. In the article the correlation of different forms of a student’s experience, diagnostic features and characteristics that are recognizable in drawings have been identified.

Download PDF

Keywords Student’s drawing; mental image; mental structures; different forms of experience; development; diagnostic features.
References 1. Баранов А.Н. Лингво-прагматические механизмы аргументации / А.Н. Баранов, А.Н. Сергеев // Рациональность, рассуждение, коммуникация / Под ред. А.Т. Шимуратова. – Киев: Научна думка, 1987. – С. 22-41.
2. Веккер Л.М. Психика и реальность. Единая теория психических процессов. – М.: Смысл, 1998. – 685 с.
3. Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В.В. Давыдова. – М.: Педагогика, 1991. – 300 с.
4. Гуссерль Э. Картезианские размышления / Э. Гуссерль. – СПб.: Наука, Ювента, 1998. – 315 с.
5. Кибальченко И.А. Теория и практика развития учебно-познавательного опыта обучающихся: Монография / Под ред. А.В. Непомнящего. – Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2008. – 192 с.

Comments are closed.