Article

Article title SYMBOL, IMAGE, TEXT INTEGRATION IN THE PROCESS OF THE ENGLISH LANGUAGE TEACHING
Authors S.M. Yurieva
Section SECTION III. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY AND SAFETY OF LIVING ABILITY
Month, Year 10, 2010 @en
Index UDC 371.321.4
DOI
Abstract The article deals with the role of integrative use of symbol, image and text for activization of the English language perception. The ways of the means’ application are demonstrated in the article for the solution of the problem devoted to the most effective teaching of the English language.

Download PDF

Keywords Integration; education means; image; symbol; text; activization of process.
References 1. Гомбрих Э. Символические образы // Вопросы философии. – 2001. – № 7. – С. 129.
2. Найсер У. Познание и реальность. – М.: Изд-во «Прогресс», 1981. Источник: http://biblioteki.net/dl.php? Найсер У. – Познание и реальность [DjVu].
3. Белый А. Символизм как миропонимание. – М.: Изд-во «Республика», 1994. – 528 с.
4. Юнг К. Человек и его символы. – М.: Изд-во «Серебрянные нити», 2008. Источник: http://www.jungland.ru/node/1907.
5. Горяев П.П. Волновой геном. – М.: Изд-во «Общественная польза», 1994. – 269 с.
6. Юрьева С.М. Путеводитель в мир английского. – М.: ООО «ЦИУМиНЛ», 2008. – 324 с.
7. Щедровицкий Г.П. Система педагогических исследований // Педагогика и логика. – М.: 2003. – С. 16.
8. Ильенков Э.В. Школа должна учить мыслить. – Воронеж: Изд-во НПО «МОДЭК», 2002. – 112 с.
9. Вертгеймер М. Продуктивное мышление. – М.: Изд-во «Прогресс», 1987. – 336 с.

Comments are closed.