Article

Article title THE METHOD FOR STUDY STYLES DETERMINING BASED ON THE THEORY OF AGENTS
Authors Y.A. Kravchenko
Section SECTION III. ARTIFICIAL INTELLECT AND INDISTINCT SYSTEMS
Month, Year 12, 2009 @en
Index UDC 681.3
DOI
Abstract The object of attention of this paper is a method of students cognitive personality traits psychological researches results integration and artificial intelligence technologies to create of cognitive styles diagnostic systems with the further individual trajectories, educational models and reference groups development based on the theory of multi-agent systems.

Download PDF

Keywords Cognitive styles; artificial intelligence; intelligent agents; individual trajectories; educational models; reference groups; divergent thinking.
References 1. Открытое образование-стратегия ХХI века для России / Под общ. ред. В.М. Филиппова и В.П. Тихомирова. – М.: МЭСИ, 2000.
2. Астанин С.В., Курейчик В.М., Попов Д.И., Кузьмицкий А.А. Интеллектуальная образовательная среда дистанционного обучения // Новости искусственного интеллекта. – М., 2003. – № 1. – C. 7-14.
3. Бова В.В. Моделирование области знаний в системах поддержки принятия решений для непрерывного профессионального обучения // Известия ЮФУ. Технические науки.– 2009. – № 4 (93). – С. 242-249.
4. Панина, Т.С. Современные способы активации обучения: учеб. пособие для вузов / Т.С. Панина, Л.Н. Вавилова; под ред. Т.С. Паниной. – М.: Издательский центр «Академия», 2006. – 176 с.
5. Виленский В.Я. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе: учеб. пособие / В.Я. Виленский, П.И. Образцов, А.И. Уман; под ред. В.А. Сластенина. – М.: Педагогическое общество России, 2004. – 192 с.
6. Инновационные технологии и информатизация образования: учебник / В.П. Кулагин [и др.] // ГНУ «Госинформобр». – М.: Янус-К, 2005. – 180 с.
7. Кравченко Ю.А. Построение прогнозных моделей динамических систем на основе интеграции нейронных сетей и генетических алгоритмов // Известия ТРТУ. – 2006. – № 9 (64). – С. 103-104.
8. Бурдаев В.П. ПИОС – почти интеллектуальная обучающая система // Искусственный интеллект. – Донецк: НАН Украины, 2009. – № 4. – C. 330-337.
9. Курейчик В.М., Писаренко В.И., Кравченко Ю.А. Инновационные образовательные технологии в построении систем поддержки принятия групповых решений // Известия ЮФУ. Технические науки. – 2008. – № 4 (81). – С. 216-221.
10. Городецкий В.И. Многоагентные системы (обзор) / В.И Городецкий, М.С. Грушинский, А.В. Хабалов // Новости искусственного интеллекта. – М.: Изд-во ЦНИЭИуголь, 1998. – № 2. – 196 с.

Comments are closed.