Article

Article title THE REALIZATION OF STRATEGIC INNOVATION MANAGEMENT CONCEPTION IN RUSSIA AND FOREIGN COMPANIES
Authors A.V. Tychinsky
Section SECTION I. HUMANITARIAN TECHNOLOGIES IN MANAGEMENT
Month, Year 03, 2009 @en
Index UDC
DOI 65.290.-5я73 +65.050.9(2р)2я 73
Abstract Features the innovation activity of Russian and foreign companies. The possibility of implementation the Strategic Innovation Management conception for Russian companies is analyzed.

Download PDF

Keywords Innovation activity, R&D spending, policy of innovations, innovation projects investments.
References 1. Дежина И.Г., Салтыков Б.Г. Механизмы стимулирования коммерциализации исследований и разработок. – М.: ИЭПП. – 2004.
2. Донцова Л.В. Инновационная деятельность: состояние, необходимость государственной поддержки, налоговое стимулирование // Менеджмент в России и за рубежом. – 1998. – № 3.
3. Россия в цифрах. Краткий статистический сборник. – М.: Финансы и статистика. – 1996.
4. Ливанов Д.Н. Стратегия ясна. Доклад министерства образования и науки РФ. – М.: Академия. – 2006. – № 1.
5. Bowonder B., Yadav S., Kamar B.S. R&D Spending Patterns of Global Firms // RTM. – 2000. – № 5.

Comments are closed.