Article

Article title ROLE OF INFORMATION-COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN REALISATION OF THE DIFFERENTIATED APPROACH TO TRAINING GRAMMAR
Authors G.A. Krasnoshchekova
Section SECTION V. SOCIAL SCIENCES, LINGUISTICS, PSYCHOLOGY
Month, Year 01, 2009 @en
Index UDC 80.001.85
DOI
Abstract In the given article it is spoken about formation of a grammatical component of the linguistic competence of the students in the technical high schools. The information-communication technologies plays important role in the realization of the differentiated approach to training foreign language and, in particular, grammar training.

Download PDF

Keywords Linguistic competence; differentiated approach; grammatical phenomena; information-communication technologies.
References 1. Гершунский Б.С. Философия образования для XXI Века. – М., 1997. – 608 с.
2. Машбиц Е.И. Психологические основы управления учебной деятельностью. – Киев, 1987.
3. Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования. – М.: Академия, 1999. – 270 с.
4. Талызина Н.Ф. Управление процессом усвоения знаний. – М.: Изд-во МГУ, 1984. – 344 с.
5. Щерба Л.В. Преподавание иностранных языков в средней школе: Общие вопросы методики. – М.: 1974. – 112 с.

Comments are closed.