Article

Article title PERSONNEL POTENTIAL AS A EFFICIENCY FACTOR OF MARKETING SYSTEM
Authors T.V. Alesinskaya, T.S. Yurko
Section SECTION I. HUMANITARIAN TECHNOLOGIES IN MANAGEMENT
Month, Year 10, 2008 @en
Index UDC 339.138
DOI
Abstract Factors of marketing activity effectiveness of enterprise, synergism of marketing system elements are analyzed in this paper in the view of system approach. Particular role of personnel in creation of good enterprise image are revealed and founded. Factor of management innovations that allow to display personnel potential and to use it to increase marketing ROI and effectiveness and competitiveness of enterprise as a whole are emphasized.

Download PDF

Keywords marketing system, system approach, synergism of marketing system elements, marketing activity effectiveness of enterprise, marketing ROI, personal management, personnel department, management innovations, corporate culture.
References 1. Алесинская Т.В., Юрко Т.С. Тезисы доклада «Управление инновационной деятельностью предприятия» / Сборник тезисов докладов XI Международной научно-практической конференции «Системный анализ в проектировании и управлении». – СПб, 2007.
2. Голубков Е.П. Система маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. 2005. № 3.
3. Гутгарц Р.Д. Эволюция подходов к проблеме управления кадрами предприятия // Менеджмент в России и за рубежом. 2001. № 5.
4. Ленсколд Джеймс. Рентабельность инвестиций в маркетинг. Методы повышения прибыльности маркетинговых кампаний. – СПб.: Питер, 2005.
5. Лобанов Д. Внутренний маркетинг персонала в российских компаниях. 2007. – М., (http://www.klerk.ru/boss/?95927).
6. Николаева О. Внутрикорпоративный PR: дань моде или способ выживания компании // Мотивация и оплата труда. 2006. № 4.
7. Соловьева Ю.П. Концепция внутреннего маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. 2005. № 4.

Comments are closed.