Article

Article title THE DEVELOPMENT OF COMPETENCES OF A TEACHER OF ENGLISH AS FL FOR STUDENTS OF NON-HUMANITIES SPECIALTIES AS AN ACTUAL PROBLEM IN THE CONTEXT OF HIGHER SCHOOL MODERNIZATION
Authors A.S. Andrienko
Section SECTION VII. PROBLEMS OF FORMATION
Month, Year 09, 2008 @en
Index UDC 681.3.066:378.1
DOI
Abstract In the article actual questions connected with the structure and content of the terms «competence» and «competent» are considered. Problems of construction of an integrated model of key competences of a competent teacher of English as FL for students of non-humanities specialties are viewed as an important problem for successful strategic development of innovative Higher School. In the article reflexive interaction between a teacher and a student are evaluated.

Download PDF

Keywords competence, competent, competent approach to education, a model of key competences of a teacher of English as FL for students of non-humanities specialties, tolerant personality.
References 1. Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия // Материалы к 1-му заседанию методологического семинара 20 мая 2004 г. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.
2. Государственные и образовательные стандарты в системе общего образования. Теория и практика / Под ред. В.С. Леднева, Н.Д. Никандрова, М.В. Рыжакова. – М., 2002. – С. 63.
3. Бондаревская Е.В., Кульневич С.В. Педагогика: личность в гуманистических теориях и системах воспитания. – Ростов-на-Дону: ТЦ «Учитель»,1999.-560 с.
4. Демьянов А.В. Системная организация принятия управленческих решений в обучении // Известия вузов. Поволжский регион. Технические науки. – Пенза: Инф.-изд. Центр ПГУ, 2006, №6. – С.178-190.
5. Дружилов С.А. Профессионализм человека как объект психологического изучения: системный подход // Вестник Балтийской педагогической академии. – СПб.: Изд-во БПА,
2003, Вып. 52. – С. 40-46.
6. Гершунский Б. Философия образования для XXI века. – М., 1998.
7. Общеевропейские компетенции: изучение, преподавание, оценка. – М.: МГЛУ, 2003. – 256 с.
8. Оскарсон Б. Базовые навыки как интегрирующий фактор учебного плана // Оценка качества профессионального образования / Под ред. В.И. Байденко, Дж. Ван Занворта. – М.,
2001. – С. 44-46.
9. http://www.rost.ru/projects/education/ed3/ed31/aed31.shtm1#qw1

Comments are closed.