Article

Article title DIDACTIC BASICS OF BLENDED LEARNING MODEL AS FORM OF FOREIGN LANGUAGES FOR SPECIFIC PURPOSES TEACHING PROCESS IN TECHNICAL HIGHER SCHOOL
Authors A.I. Mezentseva
Section SECTION II. PROBLEMS OF PEDAGOGICS AND FOREIGN LANGUAGES TEACHING METHODS
Month, Year 10, 2012 @en
Index UDC 372.881.1
DOI
Abstract This article dwells on the problem of electronic and blended learning systems implementation in the language teaching process in the engineering universities. The aim of these systems implementation is to optimize the process of communicative competence formation for professionally oriented communication. In this article such terms as e-learning and blended learning have been defined, the components of the blended learning system have been stated and the principles of language teaching to the students of the engineering university within the blended learning system have been described.

Download PDF

Keywords Blended learning; e-learning; engineering university; teaching process; foreign language for specific purposes.
References 1. Бондарев М.Г., Бакулев А.В. Основополагающие принципы андрагогики как базовые положения современной концепции языковой подготовки в инженерно-техническом вузе // Сборник статей по материалам II Международной научно-практической конференции «Перспективы развития языкового образования в неязыковом вузе» (г. Таганрог, 14-16 июня 2012). – Таганрог: ТТИ ЮФУ, 2012. – С. 67-72.
2. Бондарев М.Г., Ляшук А.В. Развитие воображения студентов технического вуза в рамках курса «иностранный язык для специальных целей» // Известия ЮФУ. Технические науки. – 2010. – № 10 (111). – С. 49-55.
3. Дональд Кларк (Donald Clark). «Blended learning» CEO Epic Group plc, 52 Old Steine, Brighton BN1 1NH, 2003.
4. Иванова Л.И. Методическая адаптация сетевого инженерного дискурса. Перспективы развития языкового образования в неязыковом вузе // Сборник статей по материалам II Международной научно-практической конференции «Перспективы развития языкового образования в неязыковом вузе» (г. Таганрог, 14-16 июня 2012). – Таганрог: ТТИ ЮФУ, 2012. – С. 18-19.
5. Желнова Е. «8 этапов смешанного обучения (обзор статьи «Missed Steps» Дарлин Пейнтер, журнал Training & Development, июль 2006)» [Электронный ресурс] http://www.obs.ru/interest/publ/?thread=57.
6. Капустин Ю.И. Педагогические и организационные условия эффективного сочетания очного обучения и применения технологий дистанционного образования: Автореф. дисс. … д-ра пед. наук. – М., 2007.
7. Мохова М.Н. Активные методы в смешанном обучении в системе дополнительного педагогического образования: дис. … канд. пед. наук. – М., 2005.
8. Чеботарева О.И. Методика адаптации учебных материалов для очно-дистантного обучения английскому языку: Автореф. дисс. … канд. пед. наук. – М., 2012.

Comments are closed.