Article

Article title CONCERNING THE QUESTION OF CHANGING EDUCATIONAL PROGRAMS IN THE CONDITIONS OF BLENDED LEARNING IN THE COURSE ‘ENGLISH FOR SPECIAL PURPOSES
Authors A.S. Trach
Section SECTION II. PROBLEMS OF PEDAGOGICS AND FOREIGN LANGUAGES TEACHING METHODS
Month, Year 10, 2012 @en
Index UDC 37.013
DOI
Abstract This article dwells on the necessity of rearranging higher education programs taking into account e-learning and its active use along with traditional education. Blended learning has doubtless advantages: it’s motivating, it helps students to organize their activity themselves, to work in the informational space, using modern technologies. But the need to use electronic text-books in the course of students’ professional training conflicts with poor development of pedagogical conditions of their use in educational process.

Download PDF

Keywords Blended learning; electronic textbook; educational programs.
References 1. Письмо Минобразования России от 27.11.2002 No 14-55-996ИН/15 "Об активизации самостоятельной работы студентов в высших учебных заведениях". Электронный ресурс - http://infopravo.by.ru/fed2002/ch01/akt11988.shtm.
2. Чеботарева О.И. Методика адаптации учебных материалов для очно-дистантного обучения английскому языку: Автореф. дисс. ... канд. филол. наук. – М., 2012. – С. 4.
3. Иванкина Н.Н., Паглеванян А.Г. Разработка электронных учебных пособий. Контроль знаний. XI Всероссийская научно-методическая конференция "Телематика 2004". Информализация общего среднего и профессионального образования. – Пенза, 2004. – С. 64
4. Панкратова О.П. Области применения электронных пособий учебного назначения. Электронный ресурс – http://ise.stavsu.ru/pedlab/public/Области%20применения%20эл%20пос.doc.
5. Бондарев М.Г., Бакулев А.В. Lead-in как структурный элемент учебного модуля электронного учебника по иностранному языку для специальных целей // Известия ЮФУ.
Технические науки. – 2011. – № 10 (123). – С. 77-82.

Comments are closed.