Article

Article title THE ATTITUDE OF STUDENTS WITH DIFFERENT LEVELS OF EDUCATIONAL ACTIVITY TO FUTURE PROFESSION
Authors I.S. Labyntseva
Section SECTION III. PROBLEMS OF PSYCHOLOGY AND SAFETY OF LIVING ABILITY
Month, Year 10, 2012 @en
Index UDC 159.9:37.015
DOI
Abstract The paper is devoted to the relationship between the students educational activity and their relation to their chosen profession. It is shown that students with high academic activity to a greater degree of confidence in the correctness of a perfect professional choice and satisfied with various aspects of learning activities: interaction with teachers, knowledge gained in high school, quality of the subjects taught, the success of their training. So, position of the subject of professional choice is an important factor in the high students educational activity.

Download PDF

Keywords Educational activity, the subject of the profession choice; contentment learning activity.
References 1. Босикова К.Н. Повышение учебной активности студентов средствами информационных и коммуникационных технологий: Автореф. дис. ... канд. психол. наук. Якутск, 2009. – 24 с.
2. Волочков А.А. Активность субъекта бытия: Интегративный подход / А.А. Волочков; Перм.гос.пед.ун-т. – Пермь, 2007. – 376 с.
3. Лабынцева И.С. Учебная активность студентов: взаимосвязь объективных и субъективных компонентов // Известия ЮФУ. Технические науки. – 2011. – № 10 (123). – С. 239-245.
4. Мялик Н.П. Профессиональная ментальность студентов: основные компоненты // Психологические исследования: Вып. 3 / Под ред. А.Л. Журавлева, Е.А. Сергиенко. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН», 2008. – 336 с.
5. Осницкий А.К. Психология самостоятельности. Методы исследования и диагностики. – Москва-Нальчик: Изд. центр «Эльфа», 1996.
6. Павлова Л.Н. К вопросу о структуре субъектной активности студентов // http://library.sibstu.kts.ru/paradigma/3/pavlova-2.htm.
7. Пряжников Н.С., Пряжникова Е.Ю. Психология труда и человеческого достоинства: Учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений. – М.: Изд. Центр «Академия», 2001. – 480 с.

Comments are closed.