Article

Article title WAY OF LIFE OF THE EDUCATIONAL ORGANISATION AS THE FACTOR OF SOCIAL AND ECONOMIC TRANSFORMATIONS AT MICROLEVEL
Authors T.V. Korsakova
Section SECTION I. HUMANITARIAN TECHNOLOGIES
Month, Year 08, 2012 @en
Index UDC 371.11
DOI
Abstract The problems of managing change in the lifestyle of educational staff, which should outperform all other changes in the socio-economic sphere (the introduction of new standards, those innovative educational technologies, etc.). A theoretical model for the way of life of the educational organization, based on the principles of open communication with the rest of societygovernmental institutions. Shows the relationship of cultural lag and public institutions, expressed by the theoretical model of the way of life of the educational organization.

Download PDF

Keywords Educational institution’s way of life; theoretical model; cultural log; public institutes.
References 1. Антонов В.Г., Крылов В.В., Кузьмичев А.Ю. и др. Корпоративное управление: Учебное пособие / Под ред. В.Г. Антонова. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: ИД «ФОРУМ»:
ИНФРА-М, 2010. – 288.
2. Корсакова Т.В. Уклад школьной жизни как фактор социокультурной модернизации общества. Философия, вера, духовность: истоки, позиция и тенденции развития: Монография / Под общ. ред. О.И. Кирикова. – Кн. 21. – Воронеж: ВГПУ, 2010. – 460 с.
3. Селевко Г.К. Саморазвивающее обучение. – Ярославль: ИПК, 1996.
4. Тихонова Н.Е. Социокультурная модернизация в России (Опыт эмпирического анализа) // Общественные науки и современность. – 2008. – № 2. – C. 5-23.
5. Шейн Э. Организационная культура и лидерство. – СПб., 2002.
6. Ogburn William F. Social change: With respect to cultural and original nature. Oxford England: Delta Books, 1966. PsycINFO. EBSCO. Langsdale Library, Baltimore, MD. 30 Sep.
2009.

Comments are closed.