Article

Article title MARKETING OF EDUCATIONAL SERVICES OF HIGHER EDUCATION INSTITUTION: FEATURES, POSSIBILITIES, PROSPECTS
Authors Kh.V. Sudarkina
Section SECTION I. HUMANITARIAN TECHNOLOGIES
Month, Year 08, 2012 @en
Index UDC 339.138
DOI
Abstract In new social and economic conditions to Russia educational institutions are compelled to be the active subjects of the market who are independently forming the offer, rendering and selling the educational services. Interest of higher education institutions in search of possibilities of increase of competitiveness of educational services doesn"t cause doubts. In this work the author defines some features of educational services as subject of marketing activity of educational institution, concretizes marketing potential in the higher education sphere.

Download PDF

Keywords Educational service; marketing; competitiveness; promotion.
References 1. Панкрухин А.П. Элементы комплекса маркетинговых коммуникаций // PR в образовании. – М., 2004. – С. 4.
2. Котлер Ф. Основы маркетинга. – М.: Эконом-пресс, 2005. – С. 265.
3. Волкова М.М., Звездова А.Б. Маркетинговые исследования в области образовательных услуг // Маркетинг. – 2009. – № 6. – С. 45-53.
4. Долятовский В.А., Мазур О.А., Кузнецова И.В., Сакиев Э.Е., Рябченко Т.Н. Стратегическое планирование деятельности вуза на рынке образовательных услуг: Монография. / Под ред. В.А. Долятовского, О.А. Мазура. – Ростов-на-Дону-Невинномысск: СКНЦ ВШ-РГЭУ «РИНХ»-НИЭУП, 2005. – С. 14.
5. Панкрухин А.П. Реклама образовательных услуг // Alma Mater. – 2007. – № 8. – С. 59.
6. Баталова О. С. Специфика образовательной услуги как основа маркетинговой политики вуза // Актуальные вопросы экономики и управления: Материалы Междунар. заоч. науч.
конф. – М.: РИОР, 2011. – С. 7-12.
7. Кириллина Ю. Маркетинг образовательных услуг // Высшее образование в России. – 2000. – № 5. – С. 33-52.
8. Шевченко Д.А. Маркетинговые исследования рынка образовательных услуг в России // Маркетинг в России и за рубежом. – 2003. – № 4. – С. 34-40.
9. Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании: Учебное пособие. – М.: Интерпракс, 1995. – C. 19.

Comments are closed.