Article

Article title BUILDING OF AUTONOMOUS READING STRATEGIES FOR SPECIAL PURPOSUSES IN THE SYSTEM OF BLEMDED LEARNING IN HIGHER TECHNICAL SCHOOL
Authors O.V. Osadchaya
Section SECTION II. PROBLEMS OF PEDAGOGICS AND FOREIGN LANGUAGES TEACHING METHODS
Month, Year 10, 2013 @en
Index UDC 377.131.11
DOI
Abstract The article considers theoretical issues on teaching autonomous reading in English for professional purposes in the blended learning system of Higher Engineering Technical School multi-level students groups. The practical part of the article contains exercises and recommendations for the «Reading Guide» and teaching on the students’ book «Electronic Engineering» worked out for students of the third and the fourth studying year in the Higher Engineering Technical School.

Download PDF

Keywords Reading strategies; multilevel group of students; blended learning; autonomous reading.
References 1. Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы, изучающих иностранный язык: Пособие для учителей. – М.: АРКТИ, 2002. – 176 с.
2. Пассов Е.И. Методическая школа Пассова // комплект пособий 19.
3. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: Изучение, обучение, оценка. – Департамент по языковой политике, Страсбург. – 2001: Перевод под общ. ред.
проф. Ирисхановой К.М. – М.: МГЛУ – 2005. –250с.
4. O’Malley, J.M. y Chamot, A.U., 1990. Learning strategies in second language acquisition. Cambridge: Cambridge university Press.
5. Staker H., Horn M.B. Classifying K-12 Режим доступа: www.innosightinstitute.org. [электронный ресурс] Дата обращения: 3.05.2012.
6. Бондарев М.Г., Бакулев А.В. К вопросу о концепции учебника по иностранному языку для специальных целей.
7. Бондарев М.Г., Бакулев А.В., Трач А.С., Осадчая О.В. Electronic Engineering. Учебное пособие. – Таганрог: Изд-во ЮФУ, 2013. – 149 с.

Comments are closed.